Skip Navigation Links
 
  Skip Navigation Linksسنا : نمايش خبر  
 
 
1 
 
بورس اوراق بهادار
https://goo.gl/m5rcBV
1395/10/07 - 10:47 تاريخ انتشار: 1922 تعداد بازديد: 36726 كد خبر:
مدیرعامل بورس تهران مطرح کرد؛
کاهش عدم تقارن اطلاعات و افزایش شفافیت توسط رسانه ها
به گفته مدیرعامل بورس تهران، رسانه ها می توانند در کاهش عدم تقارن اطلاعات کمک بسزایی کنند و شفافیت را افزایش دهند.

 

عصر روز یکشنبه، حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس تهران، دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس، حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل بورس کالا، محمدرضا محسنی، مدیر عامل سمات، و جمعی دیگر از مدیران ارشد بازار سرمایه در مراسم رونمایی از سایت دنیای بورس از زیر مجموعه های دنیای اقتصاد حضور بهم رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شرکت بورس تهران، حسن قالیباف اصل در این مراسم به افزایش سطح تحلیل توسط رسانه ها اشاره کرد و گفت: تحلیل متغیرهای بنیادی در سطح کلان و شرکتها در رسانه ها، می تواند سطح تحلیل در جامعه را افزایش دهد. اصحاب رسانه با انتشار اخبار بی طرفانه و اخباری که عمدتا به بحث های پایه ای می پردازد به ارتقای سطح تحلیل کمک کنند.

وی بخش مهمی از توسعه بازار سرمایه را مدیون حضور رسانه ها دانست و افزود: توسعه در حوزه رسانه سبب شد سرعت گردش اطلاعات افزایش یابد و در کمترین زمان در اختیار عموم مردم قرار گیرد، ضمن اینکه اطلاع رسانی یکطرفه نیست و توسط مردم نیز بازنشر می شود.

این مقام مسوول کارایی، اطلاع رسانی و شفافیت را از مباحث مهم بازار سرمایه عنوان کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه می توانند بازار سرمایه را در زمینه شفافیت و اطلاع رسانی یاری دهند و با پاسخگویی به انتظارات بازار، نقش بیشتر و موثرتری در توسعه بازار سرمایه ایفا کنند.

قالیباف اصل با اشاره به فرهنگ سازی تصریح کرد: رسانه ها تا کنون به فرهنگ سازی در زمینه سرمایه گذاری کمک کرده اند و اطلاعات بازار سرمایه توسط رسانه ها به اقصی نقاط کشور می رسد و بدون امکانی که رسانه ها فراهم کرده اند توسعه فعلی بازار سرمایه را شاهد نبودیم.

مدیرعامل بورس تهران گفت: من موافق با پرسشگری هستم، زیرا مسئولان اجرایی متوجه می شوند چشم هایی در جامعه عملکرد آنها را نظاره گر است و سبب می شود مدیران پاسخگو تر در بازار سرمایه داشته باشیم.

وی اطلاع رسانی از دستاوردهای بازار سرمایه را مهم دانست و تاکید کرد: اطلاع رسانی از موفقیت ها، بازار سرمایه را مورد توجه قرار می دهد. مانند زمانی که اخبار اجرای اصل 44 و واگذاری ها به طور دائم در رسانه ها پوشش داده می شد.

مدیر عامل بورس تهران به کارکرد رسانه در معرفی ابزارهای جدید معاملاتی اشاره کرد و افزود: هفته گذشته ابزار اختیار معامله سهام برای اولین بار معرفی شد که برای جامعه یک ابزار ناشناخته محسوب می شود و رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی در مورد تحلیل هایی که در این حوزه نیاز است، جذابیت ها و مزیت های این ابزار برای سرمایه گذاران و ناشران، به پیشبرد اهداف بازار سرمایه در تدوین این ابزار کمک کنند.

قالیباف اصل گفت: رسانه ها می توانند در کاهش عدم تقارن اطلاعات کمک بسزایی کنند و شفافیت را افزایش دهند که نتیجه آن شکل گیری قیمت های صحیح تر در بازار سرمایه است.

وی رسانه ها را به اطلاع رسانی در مورد حاکمیت شرکتی و کارهای صورت گرفته در بورس تهران در زمینه برگزاری جلسات تحلیل شرکت ها دعوت کرد و افزود: روابط سرمایه گذاران مهم است و بورس تهران مقررات آن را نهایی کرده و قصد برگزاری یک سمینار برای آشنایی ناشران بورس و برگزاری یک سمینار مشترک با اتاق بازرگانی را دارد. رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی به موقع و مسئولانه به بازار سرمایه و بورس تهران کمک کنند تا اهمیت این حوزه برجسته شود و مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل بورس تهران خاطرنشان کرد: باید مزیت سازی برای بورس تهران از حوزه رسانه آغاز شود. شرکت ها هنگام ورود به بورس باید از پتانسیل رسانه ها بهره برداری کرده و اعتبار و شهرت در جامعه کسب کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم رسانه های فاخر بیشتری در کشور داشته باشیم، ازاین منظر که بُرد رسانه های ما با رسانه های بین المللی برابری کند.

 
-پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه -سنا توسط:
نام و نام خانوادگی
آدرس الكترونيك
 
ديدگاه خود را درباره اين مطلب بيان کنيد.
 
لطفا رتبه پيشنهادی خود به اين خبر را مشخص نماييد
كم
1 2 3 4 5 6 7 8 9
زياد
1 2 3 4 5 6 7 8 9
0 نفر به اين مطلب رای داده اند
 
 
 
 
©2017 All rights reserved.
Powered by IT Department of SEO.
 
©(1389-1395) تمام حقوق این سایت متعلق به سازمان بورس می باشد
نقل مطالب بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد