Skip Navigation Links
 
  Skip Navigation Linksسنا : نمايش خبر  
 
 
1 
 
بورس كالا
https://goo.gl/uoZAgJ
1397/04/11 - 15:06 تاريخ انتشار: 785 تعداد بازديد: 50164 كد خبر:
عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی مطرح کرد؛
تقویت عرضه محصولات در بورس کالا برای ارتقاء شفافیت اقتصاد
عباس آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به لزوم ارتقاء درجه شفافیت در اقتصاد کشور گفت: از ابزارهای اصلی رسیدن به شفافیت اقتصادی، بازار سرمایه است به طوریکه در حال حاضر شرکت هایی که سهام آنها در بورس و فرابورس و کالاهای آن ها در بورس کالا و انرژی عرضه می شود به مراتب دارای شفافیت بیشتر نسبت به شرکت هایی که در خارج از بورس فعالیت دارند، هستند.


این روزها همه جا صحبت از شفافیت است؛ شفافیتی که به دلیل دوز کم آن در اقتصاد با پدیده نام آشنای رانت مواجه ایم. به اعتقاد کارشناسان، بسیاری از مشکلات فعلی در اقتصاد کشور به نبود شفافیت در فعالیت ها برمی گردد همان طور که امروز موضوع اختصاص ارز دولتی به واردات یکسری کالاها و سوال های متعدد در این زمینه، ریشه در عدم شفافیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به لزوم ارتقاء درجه شفافیت در اقتصاد کشور گفت: از ابزارهای اصلی رسیدن به شفافیت اقتصادی، بازار سرمایه است به طوریکه در حال حاضر شرکت هایی که سهام آنها در بورس و فرابورس و کالاهای آن ها در بورس کالا و انرژی عرضه می شود به مراتب دارای شفافیت بیشتر نسبت به شرکت هایی که در خارج از بورس فعالیت دارند، هستند.

وی به نقش بالای بورس کالا در ایجاد ثبات اقتصادی اشاره کرد و افزود: انجام معاملات محصولات در تالار شیشه ای و شفاف بورس کالا باعث شده تا همه از روند دادوستد کالاها مطلع باشند و اگر خللی در روند عرضه و تقاضای محصولات استراتژیک در حال رخ دادن باشد، سریع نمایان شود. از این رو اگر معاملات در بازار خارج از بورس انجام می شد، با التهابات ناگهانی بازار مواجه می شدیم.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: یکی از مشکلات حاکم در کشور، بحث شفافیت است و در بخش های مختلف اقتصادی آن شفافیتی که به دنبال آن هستیم، وجود ندارد؛ در این بین اینکه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بزرگ محصولات کشور به طور شفاف در بورس کالا حضور دارند به ایجاد شفافیت عمومی در بازار کالاها کمک ویژه ای کرده است.

آرگون به سال حمایت از تولید و کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: تصمیمات اقتصادی اتخاذ شده در کشور را نباید تنها متمرکز بر بازار مصرف داخل کرد، بلکه باید ابزارهای لازم که زمینه ساز ایجاد فضای رقابتی در کشور هستند، فراهم شود. در این بین باید فضایی فراهم شود که کالای ایرانی از نظر قیمت و کیفیت در قیاس با کالای خارجی قابلیت رقابت و بتواند در فضای صادراتی حرفی برای گفتن داشته باشد که در زمینه ایجاد فضای رقابتی، بورس کالا بسیار تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر نقش بورس کالا در افزایش رقابت بین تولیدکنندگان گفت: بورس کالا علاوه بر اینکه باعث ایجاد شفافیت در انجام معاملات می شود، زمینه ساز افزایش رقابت بین تولیدکنندگان شده است.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی در صورتی که بتوان شرایطی را فراهم کرد تا عرضه محصولات فعلی در بورس کالا تقویت و کالاهای جدید نیز در این بورس عرضه شود، شاهد ایجاد شفافیت و رقابت در مبادلات و حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده خواهیم بود

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در پایان با بیان اینکه با تقویت هر چه بیشتر عرضه محصولات در بورس کالا شاهد حذف واسطه های غیر ضروری از مبادلات کالاها خواهیم بود گفت: در دنیا از ظرفیت های بورس های کالایی به مراتب استفاده های بیشتری از ما می کنند که ما نیز باید از مجموعه بازار سرمایه و بورس کالا در راستای توسعه وشفافیت اقتصادی نهایت بهره را ببریم.

 
-پايگاه خبری بازار سرمايه -سنا توسط:
نام و نام خانوادگی
آدرس الكترونيك
 
ديدگاه خود را درباره اين مطلب بيان کنيد.
 
لطفا رتبه پيشنهادی خود به اين خبر را مشخص نماييد
كم
1 2 3 4 5 6 7 8 9
زياد
1 2 3 4 5 6 7 8 9
0 نفر به اين مطلب رای داده اند
 
 
 
 
©2017 All rights reserved.
Powered by IT Department of SEO.
 
©(1389-1395) تمام حقوق این سایت متعلق به سازمان بورس می باشد
نقل مطالب بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد