آشنایی با فرهنگ سهام دارای در سطح خرد و کلان، مهم ترین نتیجه برگزاری نمایشگاه بین المللی بازار سرمایه در اردیبهشت ماه سال 91 است، اتفاقی که بازار سرمایه ایران را جهانی می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، دکتر شاپور محمدی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه در سطح بین المللی با حضور کشورهای خارجی موجب آشنایی کشورها با بازار سرمایه ما می شود، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سهام داران بورس ما هم با نحوه سرمایه گذاری و بازار سهام در کشورهای خارجی آشنا می شوند .
وی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه می تواند به عنوان نخستین گام در راه بین المللی شدن بورس باشد، گفت : با این وجود برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه به عنوان قدم ضروری در مسیر بین المللی شدن به مرور تاثیر خود را بر بورس بر جای می گذارد .
محمدی با تاکید بر اینکه به طور قطع در سال های ابتدایی نباید در انتظار جذب سرمایه باشیم، تصریح کرد: در گام نخست معرفی بورس می تواند کمک مهمی به این موضوع باشد .
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری با اشاره به اینکه این نمایشگاه می تواند در جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور هم مفید باشد، خاطرنشان کرد : بر این اساس ایرانیان خارج از کشور می توانند هدف اصلی برای بازاریابی ما باشند.
وی با اشاره به اینکه شرکت کنندکان در نمایشگاه باید به طور کامل به معرفی خدمات خود بپردازند، اظهار داشت : بر این اساس به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی، چه سرمایه گذاری مستقیم و چه سرمایه گذاری در پرتفوی، باید از سوی شرکت های بورسی ارتقا داده شود .
محمدی افزود : بازار ما از تنوع محصولات و صنایع خوبی برخوردار است و ابزارهایی که در بورس تهران وجود دارد، می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.
وی با اشاره به ورود صکوک و اوراق اختیار معامله به بورس در سال گذشته، خاطرنشان کرد : برخورداری از این ابزارها در بازار سرمایه نشان از پتانسیل ما برای سودآوری بیشتر دارد که این موضوع برای سرمایه گذاران بورسی به معنی فرصت سودآوری بیشتر است .
محمدی با تاکید بر اینکه هدف سرمایه گذار کسب سود است تصریح کرد : بر این اساس باید در نمایشگاه بازار سرمایه این فرصت وجود داشته باشد که سرمایه گذاران با بازدهی بالای بورس آشنا شوند .