​ماهیت بازار سرمایه با دسترسی به اخبار و اطلاعات گره خورده است. فعالان این بازار بر اساس انواع داده‌های دریافتی اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند. با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم دسترسی عمومی و بدون تبعیض به اخبار و اطلاعات موثق و معتبر، پایگاه خبری بازار سرمایه (به اختصار: سِنا) با هدف پوشش اخبار و تقویت جریان اطلاع‌رسانی در بازار سرمایه در شهریورماه ۱۳۸۵ و همزمان با ماه‌های آغازین فعالیت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را شروع کرد.

سنا در طول سال‌های فعالیت خود، توانست با اتکا به شیوه حرفه‌ای و تعامل سازنده با مدیران، کارشناسان و پیشکسوتان اقتصاد و بازار سرمایه به رسانه مرجعی در حوزه مالی تبدیل شود. بر اساس رتبه‌سنجی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سنا دارای ضریب نفوذ ۷۶ درصدی است که نشانگر جایگاه بالای این رسانه نزد افکار عمومی و متخصصان است.

سنا همواره کوشیده است سیاست‌های اصلی خود را دنبال کند. این سیاست‌های رسانه‌ای به قرار زیر است:

۱. با توجه به وابستگی این پایگاه خبری به سازمان بورس و اوراق بهادار، بی‌طرفی و صیانت از بازار سرمایه اصل مهمی در این پایگاه خبری محسوب می‌شود. این پایگاه شخص حقیقی یا حقوقی، شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه و سایر شرکت‌ها، صنعت خاص یا برندهای خاصی را تبلیغ نمی‌کند. تبلیغات رسانه‌ای در این پایگاه خبری بر مبنای اصل بی‌طرفی و در قالب کلیت مسائل مرتبط با آموزش و توسعه فرهنگ سهامداری یا معرفی محصولات و خدمات سازمان بورس و اوراق بهادار، ارکان و شرکت‌های تابعه را در برمی‌گیرد و اهداف تجاری را دنبال نمی‌کند.

۲. این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.

۳. کارکنان این پایگاه خبری (به جز مشاوران) مطابق با قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار نمی‌توانند همزمان هیچ شغل دیگری داشته باشند. ارائه مشاوره و سایر خدماتی که با اصل بی‌طرفی و جایگاه سازمان مغایرت داشته باشد حتی در خارج از ساعات اشتغال در این رسانه برای کارکنان ممنوع است.

۴. با توجه به پیشرفت‌ شیوه‌های اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار و علاقه‌مندی عموم مخاطبان، این رسانه خود را موظف به توسعه ابزارهای لازم می‌داند. از این رو،‌ از شیوه‌های چندرسانه‌ای یا حضور در شبکه‌های اجتماعی همزمان با پایگاه خبری نوشتاری بهره‌مند می‌شود.

۵. سنا رسانه‌ای مسؤولیت پذیر است و صحت اطلاعاتی را که به نقل از مقامات مسؤول در سازمان بورس منتشر می‌کند،‌ می‌پذیرد اما صحت و دقت اخبار و اطلاعات نقل شده از سایر منابع برعهده آنان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

پربازدیدترین