گسترش بازار سرمایه و افزایش حجم و عمق بورس، مهم ترین نتایج ورود ابزارهای مالی جدید به تالار شیشه ای است .
به گزارش پایگاه اطللاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علیرضا عسگری مارانی، مدیرعامل سرمایه گذاری ملی اظهار داشت: همواره از بازار سرمایه به عنوان سوپرمارکت نام برده می شود که این صفت به دلیل تنوع ابزارهای موجود در بورس است .
وی با بیان اینکه تنوع ابزارهای مالی در بورس، ورود تعداد بیشتری از سرمایه گذاران را به بازار سرمایه همراه می آورد، خاطرنشان کرد: با ورود ابزارهای مالی جدید به بازار سرمایه مشتریان جذب این بازار شده و از بازارهای موازی همچون طلا و ارز روانه بورس می شوند.
ورود ابزارهای جدید مانع خروج سرمایه گذاران از بازار می شود
مدیرعامل سرمایه گذاری ملی با تاکید بر اینکه ورود این ابزارهای معاملاتی به بورس به دلیل جذابیتی که دارد مانع خروج سهام داران از بازار سرمایه می شود، خاطرنشان کرد: ابزارهای جدید معاملاتی دارای مزیت های فراوانی هستند به طوریکه سرمایه گذاران برای ورود به بازار می توانند با توجه به سلیقه خود ابزاری را که مطابق با نیازهایشان است، انتخاب کنند.
عسگری مارانی خاطرنشان کرد: به هر میزان که تعداد ابزارهای مشتقه در بازار سرمایه بیشتر باشد، گسترش بورس تهران از نظر حجم و عمق بیشتر می شود.
مدیر عامل سرمایه گذاری ملی ایران با تاکید بر لزوم آموزش به سهام داران برای سرمایه گذاری در ابزارهای مالی جدید تصریح کرد: اطلاع رسانی جوانب مختلف این ابزارها از نظر میزان ریسک و بازدهی ضروری به نظر می رسد.
عسگری مارانی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه منبع اصلی تامین کننده منابع مالی شرکت ها در دنیا است، خاطرنشان کرد: به این ترتیب تولید کننده ها می توانند بیشترین منابع مالی را با کمترین هزینه برای خود تامین کنند.