غضنفري

براساس توافق بانک مرکزی و خودروسازها مقرر شد بخشی از سهام متعلق به شرکت‌های خودروساز در قالب وثیقه و یا برای فروش در اختیار بانک مرکزی و یا بانک‌های عامل قرار گرفته و براین اساس، تسهیلات مورد نیاز خودروسازان برای تأمین سرمایه در گردش که در کارگروه حمایت از تولید مصوب شده بود، به این شرکت‌ها پرداخت گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جزئیات بیشتری از نحوه پرداخت تسهیلات به‌منظور تأمین سرمایه در گردش خودروسازان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، مهدی غضنفری گفت: براساس توافق بانک مرکزی و خودروسازها مقرر شد بخشی از سهام متعلق به شرکت‌های خودروساز درقالب وثیقه و یا برای فروش در اختیار بانک مرکزی و یا بانک‌های عامل قرار گرفته و براین اساس، تسهیلات مورد نیاز خودروسازان برای تأمین سرمایه در گردش که در کارگروه حمایت از تولید مصوب شده بود، به این شرکت‌ها پرداخت گردد.

وی افزود: براساس این مصوبه، بخش بزرگی از این تسهیلات برای تسویه مطالبات قطعه سازان به آنان تعلق می‌گیرد.

وزیر صنعت با بیان اینکه در شرایط فعلی، هرگونه بی‌توجهی به مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی می‌تواند به یک مسئله فراگیر تبدیل شود، افزود: به همین دلیل در توافق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار شد از یک سو سقف اعتبارات قابل پرداخت به شرکت‌های تولیدی (ازجمله خودروسازان) افزایش یابد و از سوی دیگر، منابع جدیدی از سوی بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یابد.

لازم به ذکر است براساس مصوبه جلسه کارگروه حمایت از تولید که در تاریخ 1391/04/27 از سوی معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت صنعت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ابلاغ شد، مقرر گردید مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی، حداکثر ظرف مدت یک ‌ماه پس از ابلاغ مصوبه به هریک از خودروسازان پرداخت شود.

همچنین براساس این مصوبه، شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باید حداقل 60 درصد تسهیلات یاد شده را با نظارت وزیر صنعت، معدن و تجارت به مطالبات قطعه‌سازان طرف قرارداد خود اختصاص دهند.

تسریع و تسهیل در گشایش اعتباری ارزی ورود مواد اولیه و قطعات موردنیاز صنعت خودرو و قطعه سازی خودرو با نرخ ارز مرجع از دیگر مصوبات کارگروه حمایت از تولید بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

پربازدیدترین

آخرین‌های بازار سرمايه