رییس ستاد اجرایی هشتمین نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه در واکنش به گزارش «جهان صنعت» اقدام به توضیح درخصوص برخی انتقادات پیرامون هشتمین نمایشگاه بورس کرد.
سعید مستشار در گفتگو با روزنامه جهان صنعت، با اشاره به اینکه بخش عمده انتقاد مشارکتکنندگان از نمایشگاه امسال، مربوط به تاریخ برگزاری نمایشگاه و نبود روزهای تعطیل در ایام برگزاری نمایشگاه بود، افزود: قطعا تاریخ تعیین شده برای نمایشگاه، مطلوب ما نیز نبود و چندین بار نیز با شرکت سهامی نمایشگاهها در این خصوص مکاتبه کردیم تا تاریخ را بهگونهای تعیین کنند که حداقل یک روز تعطیل داشته باشد اما متاسفانه این اقدام از سوی شرکت سهامی نمایشگاهها صورت نگرفت که انتظار داریم این رویه، در سال آینده مورد بازنگری قرار گیرد.
این مقام مسوول در عین حال تاکید کرد درخواست ما از شرکت سهامی نمایشگاهها این است که حداقل شش ماه قبل از برگزاری نمایشگاه، تاریخ آن را در تعامل با مجری نمایشگاه و با توجه به دغدغههای مجری، قطعی کند تا هم مجری و مشارکت کننده، فرصت کافی برای برنامهریزی برای حضور مطلوب تر در نمایشگاه داشته باشند.
رییس ستاد اجرایی نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه به جنبه بینالملل نمایشگاه و حضور شرکتهای خارجی اشاره کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که درحالی که تنها سه سال از بینالمللی شدن نمایشگاه میگذرد، امسال 9 شرکت خارجی از کشورهای اروپایی و آسیایی در نمایشگاه حضور داشتند که آمار مناسبی است.
وی همچنین به برگزاری اجلاس بینالمللی IFN در روز سوم نمایشگاه، برای نخستینبار در کشور با حضور حدود 40 مهمان خارجی و نیز برگزاری نمایشگاه کاریکاتورهای بورس با ارایه بیش از 500 اثر از هنرمندان 38 کشور جهان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این موارد، امسال مقاماتی در حد سفرای کشورهای مختلف و نیز مسوولان ارشد بازار مالی از کشورهای مختلف، از نمایشگاه بازدید و با بازار مالی ایران آشنا شدند که این خود دستاورد بسیار ارزشمندی است.
مدیرعامل شرکت اطلاعرسانی و خدمات بورس درخصوص نحوه جانمایی غرفهها نیز خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم برنامه ریزی زودهنگام برای نمایشگاه، هر سال به فاصله اندکی بعد از پایان نمایشگاه، ثبتنام اولیه از شرکتهای برای مشارکت در نمایشگاه سال بعد صورت میگیرد و قطعا مهمترین معیار در اولویت جانمایی نیز زمان ثبتنام است، بنابراین این استدلال که جانمایی غرفهها براساس پرداخت هزینه بیشتر صورت میگیرد، اساسا صحیح نیست و تعرفه واگذاری غرفهها، مشخصا در چارچوب تعرفه مصوبه شرکت سهامی نمایشگاههاست.
وی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات درخصوص کیفیت سیستم تهویه و سرمایش، اینترنت، هزینه اجاره غرفهها و سایر خدمات نمایشگاهی، افزود: مسوولیت کلیه این امور، برعهده شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی تهران است و مجری نمایشگاه، در این خصوص نقشی ندارد، ضمن اینکه ما نیز موارد انتقادات را به صورت مکتوب به نمایشگاه اعلام کردیم و انتظار داریم اینگونه مـوارد در سالهای آتی اصلاح شود
مسوول برگزاری نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه، با بیان اینکه اعتقاد نداریم نمایشگاه، بدون هیچگونه نقصی برگزار شده است، افزود: قطعا از پیشنهادات و نقطه نظرات مشارکتکنندگان و بازدیدکنندگان در راستای ارتقای کیفیت برگزاری نمایشگاه استفاده خواهیم کرد و در همین راستا نیز امسال، برای نخستینبار، هم از بازدیدکنندگان و هم از مشارکتکنندگان، نظرسنجی جامعی انجام شد تا انشاالله با دریافت بازخورد مناسب از ذینفعان نمایشگاه، سال به سال بر کیفیت این رویداد مهـم مالی در کشور بیفزاییـم.
لازم به ذکر است روزنامه جهان صنعت روز گذشته در گزارش خود، انتقاداتی همچون مناسب نبودن تاریخ برگزاری، مشکل گرما و اختلال اینترنت در سالن ها، هزینه های بالا و حضور معدود شرکت های خارجی را درخصوص هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه مطرح کرده بود.