علي عبداللهي مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از اعطای مجوز به دو شرکت نرم افزاری تدبیر پرداز و رایان هم افزا برای راه اندازی سامانه مرکز تماس در کارگزاری ها خبر داد.

 

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از اعطای مجوز به دو شرکت نرم افزاری برای راه اندازی سامانه مرکز تماس در کارگزاری ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) دکتر علی عبدالهی با بیان مطلب فوق افزود : این مجوز بر اساس بررسی­های فنی به­عمل آمده مطابق با "دستورالعمل اجرایی دریافت سفارش­های تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزاری" و مستند "شرایط فنی و عملیاتی مرکز تماس کارگزاری­ها"، به شرکت­های تدبیرپرداز و رایان­هم­افزا ارائه شده است.

وی اظهار داشت : پس از اعلام عمومی شرایط فنی و عملیاتی اخذ مجوز نصب و راه اندازی مرکز تماس در کارگزاری­ها از سوی سازمان بورس، 5 شرکت با اعلام آمادگی اقدام به ارسال مدارک و تکمیل فرم­های مربوطه نمودند که پس از انجام بررسی­های لازم تنها دو شرکت فوق موفق به احراز شرایط اخذ تاییدیه شدند. البته سایر شرکت­ها نیز در مرحله اعمال و پیاده­سازی شرایط مد نظر سازمان در سامانه مرکز تماس خود قرار دارند.

دکتر عبدالهی ادامه داد : نکات کلیدی مورد بررسی جهت ارائه مجوز نصب و راه­اندازی مرکز تماس که در دستورالعمل و مستند فوق به آنها اشاره شده است شامل ذخیره سازی اطلاعات پایه مشتریان، دریافت و کنترل صحیح و مطمئن اطلاعات هویتی آنها، ضبط و نگهداری مکالمات به روش مطمئن و قابل اتکا و عدم امکان دسترسی غیر مجاز و عدم امکان تغییر اطلاعات، ثبت، نگهداری و ردگیری سوابق تمامی تماس­ها، تراکنش­ها، فایل­های ضبط شده و امضاها به روش مطمئن و قابل اتکا، داشتن شرایط لازم در خصوص امنیت سخت­افزاری و نرم­افزاری و استفاده از آخرین تکنولوژی­های روز دنیا، برقراری ارتباط مکانیزه میان سفارش ایجاد شده در سامانه OMS با فایل صوتی ضبط شده توسط مرکز تماس، انعطاف­پذیری سامانه و قابلیت تهیه انواع گزارش­های نظارتی و مدیریتی است.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس گفت : این مجوز مشروط است و در بازه سه ماه تمامی مفاد دستورالعمل و مستند فوق­الذکر مجددا مورد بررسی و بازبینی قرار خواهد گرفت و در صورت رعایت تمامی موارد مد نظر سازمان در سطح مطلوب، به این شرکت­ها مجوز غیر مشروط اعطا خواهد شد.

وی اظهار داشت : این بازه سه ماهه برای شرکت­های دیگر فرصتی است تا در صورت تمایل برای ادامه فرآیند دریافت مجوز نصب و راه­اندازی مرکز تماس اقدام نمایند. هدف این سازمان از ارائه این مجوز ایجاد امکان ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات، یکپارچه و مطلوب به مشتریان کارگزاری­ها می­باشد. هرچند که این سازمان در خصوص قیمت­گذاری این سامانه دخالتی ندارد اما در صورت ارائه قیمت­های خارج از عرف توسط این شرکت های نرم­افزاری اقدام لازم خواهد کرد.

مشتریان کارگزاری­ها، کارگزاری­ها و شرکت­ های نرم­افزاری می­ توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه عملکرد سامانه­ های مرکز تماس از طریق آدرس پست الکترونیکی callcenter@seo.ir  ارسال و یا از طریق شماره­های 8-84083546 اعلام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

پربازدیدترین

آخرین‌های بازار سرمايه