مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از اعطای مجوز به دو شرکت نرم افزاری برای راه اندازی سامانه مرکز تماس در کارگزاری ها خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) دکتر علی عبدالهی با بیان مطلب فوق افزود : این مجوز بر اساس بررسیهای فنی بهعمل آمده مطابق با "دستورالعمل اجرایی دریافت سفارشهای تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزاری" و مستند "شرایط فنی و عملیاتی مرکز تماس کارگزاریها"، به شرکتهای تدبیرپرداز و رایانهمافزا ارائه شده است.
وی اظهار داشت : پس از اعلام عمومی شرایط فنی و عملیاتی اخذ مجوز نصب و راه اندازی مرکز تماس در کارگزاریها از سوی سازمان بورس، 5 شرکت با اعلام آمادگی اقدام به ارسال مدارک و تکمیل فرمهای مربوطه نمودند که پس از انجام بررسیهای لازم تنها دو شرکت فوق موفق به احراز شرایط اخذ تاییدیه شدند. البته سایر شرکتها نیز در مرحله اعمال و پیادهسازی شرایط مد نظر سازمان در سامانه مرکز تماس خود قرار دارند.
دکتر عبدالهی ادامه داد : نکات کلیدی مورد بررسی جهت ارائه مجوز نصب و راهاندازی مرکز تماس که در دستورالعمل و مستند فوق به آنها اشاره شده است شامل ذخیره سازی اطلاعات پایه مشتریان، دریافت و کنترل صحیح و مطمئن اطلاعات هویتی آنها، ضبط و نگهداری مکالمات به روش مطمئن و قابل اتکا و عدم امکان دسترسی غیر مجاز و عدم امکان تغییر اطلاعات، ثبت، نگهداری و ردگیری سوابق تمامی تماسها، تراکنشها، فایلهای ضبط شده و امضاها به روش مطمئن و قابل اتکا، داشتن شرایط لازم در خصوص امنیت سختافزاری و نرمافزاری و استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا، برقراری ارتباط مکانیزه میان سفارش ایجاد شده در سامانه OMS با فایل صوتی ضبط شده توسط مرکز تماس، انعطافپذیری سامانه و قابلیت تهیه انواع گزارشهای نظارتی و مدیریتی است.
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس گفت : این مجوز مشروط است و در بازه سه ماه تمامی مفاد دستورالعمل و مستند فوقالذکر مجددا مورد بررسی و بازبینی قرار خواهد گرفت و در صورت رعایت تمامی موارد مد نظر سازمان در سطح مطلوب، به این شرکتها مجوز غیر مشروط اعطا خواهد شد.
وی اظهار داشت : این بازه سه ماهه برای شرکتهای دیگر فرصتی است تا در صورت تمایل برای ادامه فرآیند دریافت مجوز نصب و راهاندازی مرکز تماس اقدام نمایند. هدف این سازمان از ارائه این مجوز ایجاد امکان ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات، یکپارچه و مطلوب به مشتریان کارگزاریها میباشد. هرچند که این سازمان در خصوص قیمتگذاری این سامانه دخالتی ندارد اما در صورت ارائه قیمتهای خارج از عرف توسط این شرکت های نرمافزاری اقدام لازم خواهد کرد.
مشتریان کارگزاریها، کارگزاریها و شرکت های نرمافزاری می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه عملکرد سامانه های مرکز تماس از طریق آدرس پست الکترونیکی callcenter@seo.ir ارسال و یا از طریق شمارههای 8-84083546 اعلام نمایند.