بورس کالا تاکنون در صادرات سنگ آهن موفق عمل کرده است، همچنین این بورس می تواند برای ارتقای سطح کمی و کیفی بازار سنگ آهن، ابزارهایی را همچون اوراق سلف موازی در نظر بگیرد تا در توسعه این بازار نیز نقش مهمی ایفا کند.

 

توسعه ابزارهای نوین مالی در بورس کالا علاوه بر اینکه موجب جذب مشتری می‌شود بلکه شفاف‌سازی قیمت‌ها و توسعه فضای رقابت در بازار سنگ آهن را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از اقتصاد نیوز، عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن  گفت: بورس کالا تاکنون در صادرات سنگ آهن موفق عمل کرده است، همچنین این بورس می تواند برای ارتقای سطح کمی و کیفی بازار سنگ آهن، ابزارهایی را همچون اوراق سلف موازی در نظر بگیرد تا در توسعه این بازار نیز نقش مهمی ایفا کند.

مهرداد اکبریان تصریح کرد: اگر بورس کالای ایران شرایطی را فراهم کند تا خریداران با حجم‌های کوچکتر نیز توان شرکت در این بازار رقابتی را داشته باشند و یا از ابزارها و مکانیزم‌های مالی دیگری نیز به جز پرداخت نقدی استفاده کنند ، در این صورت تعداد خریداران نیز افزایش خواهد یافت.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با بیان اینکه سنگ آهن در بورس کالا فقط در رینگ صادراتی عرضه می شود، افزود: در تالار صادراتی، حجم تقاضا همواره بیشتر از عرضه است، به طوریکه خریدار برای سنگ آهن صادراتی با قیمت روز سنگ آهن مواجه است و در این زمینه بورس کالا موفق عمل کرده است.

او افزود: اما در بازار داخلی اوضاع کاملا متفاوت است، به گونه‌ای که عرضه سنگ آهن دو برابر تقاضای داخلی است، به این ترتیب بهترین گزینه برای سنگ آهنی ها، صادرات از طریق تالار صادراتی بورس کالاست.

اکبریان در پایان گفت: توسعه ابزارهای نوین مالی در بورس کالا علاوه بر اینکه موجب جذب مشتری می‌شود بلکه شفاف‌سازی قیمت‌ها و توسعه فضای رقابتی در بازار سنگ اهن را به دنبال دارد

9303/1.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

پربازدیدترین

آخرین‌های روی خط رسانه‌ها