به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اگر خودرو دو یا سه سال در بورس کالا عرضه شود، هم کیفیت بالا میرود و هم بهنفع مردم است. نمیتوان از یک بنگاه زیانده خواست که محصول با کیفیت و بهروز تولید کند. قیمتگذاری دستوری کالا را بدل به کالای سرمایهای میکند. در حال حاضر ایرانخودرو در شش ماهه بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان زیان به حساب دولت گذاشته است؛ حالا دولت باید مدرسهسازی کند یا به دنبال جبران زیان خودروساز باشد؟ به این دلیل که اصرار بر قرعهکشی داریم.
کد خبر 80682
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
- ۰ نظر
- چاپ
همایون دارابی گفت: صنعت خودرو صنعتی انحصاری نیست بلکه با قیمتگذاری اشتباه شرایط طوری شده است که هیچ کس نمیتواند خودرو تولید کند. نمیتوان با قیمتگذاری دستوری سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان به خودروساز ضرر بزنید و خواستار تولید جدید و رقابت باشید. هر کسی وارد صنعت خودرو شد به دلیل همین شرایط ورشکست شد و کنار رفت.