احسان عامری مقدم

عامری مقدم گفت: امیدواریم با اجرای سند ارتقای آگاهی و دانش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شاهد باشیم که ارتقای سواد مالی تحقق پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از باشگاه خبرنگاران، احسان عامری مقدم مدیر آموزش شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس گفت: یکی از مشکلات و کم کاری‌های ساختاری که در سال‌های گذشته در بازار سرمایه مشاهده می‌شود این بود که در حوزه آموزش و فرهنگسازی برنامه ها، اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط ناظر بازار یا ارکان بازار و بخش‌های مختلف به شکل منسجم و یکپارچه نبود و طبیعتا در این شرایط شاهد موازی کاری و عدم پوشش بخش‌هایی بودیم.

او افزود: با توجه به اتفاقات سال ۹۹ اهمیت و نگاه به آموزش سرمایه گذاران و ارتقای سواد مالی و داشتن یک برنامه منسجم و این که سرمایه گذاران خرد هم از حداقل آگاهی بسته به شرایط بازار برخورد دار باشند سبب شکل گیری یک دغدغه و مطالبه شد تا در این راستا اقدامی شکل گیرد در همین جهت تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا منجر به شکل گیری سند ارتقای آگاهی و دانش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: هدف گذاری این سند هر چهار مخاطب درگیر در بازار از جمله سرمایه گذاران، سرمایه پذیران، تشکل‌های خود انتظام و نهادهای مالی، نظارتی و حاکمیتی است که در دو حوزه اصلی آموزش، اطلاع‌رسانی و ارتقای دانش سرمایه گذاری و ظرفیت سازی و ارتقای مهارت سرمایه گذاری به ارائه مطلب می‌پردازد.

عامری می‌گوید: در این سند شاهد هستم که ۹ راهبرد تعریف شده است مجموعه بازار سرمایه و باهمفکری تمام ارکان برنامه‌ای در راستای این ۹ راهبرد تدوین کردند که از این به بعد شاهد هستیم به شکل یکپارچه و منسجم اقدامات به شکل راهبری پیش رود تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد. یکی از نهادهای مهم درگیر این موضوع هم شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس است. امیدواریم با اجرای این سند شاهد باشیم که خلاهای موجود پوشش داده شود و ارتقای سواد مالی تحقق پیدا کند.

عامری در ادامه افزود: این برنامه راهبردی پنج ساله است در این سند ۹ راهبرد خوب برای جامعه هدف مطرح شده که شناخت و آگاهی این گروه هدف قطعا می‌تواند به نفع کلیت بازار سرمایه و اقتصاد ملی کشور باشد.

گفتنی است، ۱۶ مرداد سند ارتقای آگاهی و دانش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ابلاغ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

پربازدیدترین

آخرین‌های روی خط رسانه‌ها